2) BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM

 bil
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM
 Günümüz toplumunda çağdaşlığın simgesi haline gelen teknoloji, bireylerin ve toplumların ihtiyaçlarını kolaylaştırır. Teknolojik gelişmelere ayak uyduran ve çağa uyum sağlayan toplumların yaşam ve kültür seviyeleri yüksek olduğu gözlemlenmiştir.
Birçok yenilikler gibi teknolojik yeniliklerin de öncelikle eğitim kurumlarına taşınarak aydın gençlerin yetişmesinde ışık tutması sağlanmalıdır. Düşünen, üreten, bilgi gelişimine katkıda bulunan, yaratıcı, problem çözme ve eleştirel düşünme becerileri gelişmiş, sosyal özellikleri kuvvetli, bilimsel ve teknolojik okuryazar bireyler yetiştirmek fen bilgisi ve bütün öğretmenlerin en büyük sorumluğudur.
Eğitim alanında kullanılan teknolojileri geçen süreç içerisinde gelişimleri sıralanacak olursa, şu teknolojileri kullanıldıklarını görmek mümkündür.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM GEREKSİMLERİ
Öğrenci sayısının hızla artması
Öğretmen niteliğinin artması
Bilgi miktarının hızla artması
Eğitime olan talebin hızla artması
Bireysel öğretim gereksinimi
images
EĞİTİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANIM HEDEFLERİ
1980’li yılların başından itibaren etkin olarak kullanılmaya başlanılan eğitim teknolojilerinde  “çağ atlandı” tabiri yerinde bir ifade olduğu kanısı hâkimdir.
Gelişen teknolojiyi verimli ve yerinde kullanabilmek için hedeflerin belirlenmesi gerekmektedir. Bu hedefler:
Öğrenme ve öğretme süreçlerini daha verimli bir sistem haline getirmek.
Eğitim hizmetlerini büyük kitlelere kadar ulaştırmak.
Bireysel eğitimin gerçekleşmesine olanak sağlamak.
Eğitim ihtiyaçlarını ve olanaklarını tespit etmek.
Eğitim kurumlarında uygulama alanları oluşturarak, öğretim programlarını sürekli hale getirmek.
Çevre faktörlerinin olumsuzluklarını kaldırarak uygun hale getirmek ve kontrol etmek.
Eğitim programlarını öğrenci yeteneklerine göre geliştirmek ve uyarlamak.
BİLGİSAYAR EĞİTİMDE NEDEN KULLANILSIN
Sosyal Gerçeklik; Öğrenciler, yeni teknolojilerle dinamik bir topluma hazırlanmalılar.
ZMesleki Gerçeklik; Öğrenciler, teknolojiyi mesleklerinde profesyonelce kullanabilmeliler.
Pedagojik Gerçeklik; Bilgisayar, öğrenme öğretme ortamını zenginleştirecektir.
bil bilgisayar
BİLGİSAYARLARIN EĞİTİME ETKİSİ
Öğrenci ve öğretmen rollerini
Öğrenme-öğretme yöntemlerini
Yönetim biçimini
Bilgi edinme yöntemlerini
Üstlendiği için eğitimde bilgisayar kullanılmasında yarar vardır.
BDE’DE ÖĞRENCİNİN DEĞİŞEN ROLÜ
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme
Ulaştığı bilgiyi seçme, örgütleme ve kullanabilme
Problem çözebilme
Teknolojiyi etkili olarak kullanabilme
İletişim kurabilme ve grup çalışması yapabilme
BDE’DE ÖĞRETMENİN ROLÜ
Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme
Ulaştığı bilgiyi seçme, örgütleme ve kullanabilme
Problem çözebilme
Teknolojiyi etkili olarak kullanabilme
İletişim kurabilme ve grup çalışması yapabilme.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIM ALANLARI BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM
Alıştırma-uygulama
Birebir öğretim
Benzeşim
Öğretici oyunlar
Problem çözme
YÖNETİM UYGULAMALARI
Ofis otomasyonu
Veri tabanı
Tablolaştırma
ÖĞRETİM DESTEKLEYİCİ ARAÇ
Ofis uygulamaları
Çizim uygulamaları
Yazarlık uygulamaları
EĞİTİM ARAŞTIRMALRINDA BİLGİSARIN ÖNEMİ
Literatür taramasında
Araştırmanın tasarımının yapılması
Verilerin hızlı ve doğru biçimde analiz edilmesi
Bulguların grafik ve tablo haline getirilmesi
Araştırma raporunun hazırlanması
EĞİTİM YÖNETİMİNDE BİLGİSAYARIN ÖNEMİ
Öğrenci kayıtlarının yapılması
Ders dağıtım çizelgelerinin hazırlanması
Sınavların düzenlenmesi
Öğretmenler arasında görev dağılımının yapılması
Ders planlarının hazırlanması
Personel kayıtlarının tutulması ve düzenlenmesi
Derslik ve laboratuvarların düzenlenmesi
REHBERLİK VE DANIŞMANLIK HİZMETİNDE BİLGİSAYARIN ÖNEMİ
Öğrencilerin kişisel bilgilerini içeren dosyaların tutulması
Kişilik, tutum gibi konulardaki ölçme sonuçlarının değerlendirilmesi
Meslek seçimi ve yönlendirmelerde bilgi verilmesi
ÖLÇME VE DEĞERLANDİRMDE BİLGİSAYIRIN ÖNEMİ
Testlerin hazırlanması
Uygulanması
Değerlendirilmesi
Sonuçlarla ilgili istatistiki bilgilerin çıkarılması
Soru bankaları oluşturulması